Som mennesker har vi en tendens til at gøre som vi plejer eller til at gentage det, der tidligere har givet succes. Det meste arbejde med kommunikation og interessevaretagelse er imidlertid for vigtigt til, at vi bare gør, som vi plejer, og derfor tager vores rådgivning altid udgangspunkt i vores egen strategimodel, der både er baseret på forskning og på mange års erfaring.
Udgangspunktet for enhver strategi er en analyse, der både kigger indad og ud på den spilleplade, hvor kommunikationen eller interessevaretagelsen skal udfoldes. Analysen kondenseres ned i en række strategiske indsigter, der i store linjer anviser, hvordan man bør tilgå sagen. Strategiens sidste vigtige element er en nøjagtig anvisning af, hvordan den skal implementeres i relevante kommunikations- eller interessevaretagelseskanaler. Vi anbefaler, at der udarbejdes egentlige handlingsplaner for denne del af strategien.
Strategien må ikke blive statisk. Der er så mange ukontrollerbare, afgørende faktorer i omverdenen som kan ændre sig hurtigt og dermed ændre forudsætningerne for den valgte strategi. I den situation er det afgørende, at man kan tilpasse sin strategi hurtigt.
Læs mindre
Læs mere